Cimitirul tragicelor poezii uitate sau depresia de marţi dimineaţa


Antianatomic
(2005)

Cine ştie dacă îmi mai bate inima..

sufletul meu amputat
undeva, şi-a găsit
un alt om pe care să-l umple,
un om mai grijuliu
mai sufletist, mai prietenos, mai social
mai tânăr, mai jovial, în fine mai bun

şi-atunci nu mai aveam casă
acolo vroiam veşnic să mă întorc
în fiecare minut vroiam să fac cale-ntoarsă
numai că încercam, prosteşte,
să mă întorc în timp
cu autobuzul, trenul, maşina
care nu ştiu..care nu pot...

şi-atunci fugeam de prietenii
pe care îi acuzam că fug de mine
golul dintre coaste miroase a singurătate
şi singurătatea toţi o adulmecă
şi-atunci trebuie să te ascunzi
ca să nu simţi că te hăituiesc,
că te ghicesc şi te vad

şi-atunci zâmbeam şi închideam ochii
în timp ce dădeam vina pe oboseală
nefericirea era oboseală
neîmplinirea era oboseală
nebunia era oboseală
şi toate ne-urile le păstram în şi pentru mine
pentru că, nu-i aşa, fiecare are drogul lui...

şi-atunci speranţa era cel mai mare duşman
şi-atunci, şi-atunci
cine mai ştie dacă îmi bate inima
cui îi mai pasă de respiraţii, de sânge,
salivă sudoare fire de păr organe
apetit pulsaţii mişcare
în locul ăsta străin
în care singurătatea îmi cerne
cel mai îngrozitor fel de moarte..

***

Dependenţă
(2005)

Plămânii mi-s plini de speranţă
De la un timp
Speranţa mi-e singur drog
Mă trezesc că nu mă mai văd
Din norii câlţoşi şi otrăviţi
De “poate” şi “totuşi” şi “sper”…

Speranţa îmi măcăie jurăminte
Mă aştept să văd negaţiile
Înflorind câte-un „da“ strălucitor.
Ca şi cum lumea ar fi bună
Sau promisiunile ar fi mai mult
Decât nişte simple cuvinte...

Cum naivii n-au asociaţie
Inspir adânc, ca toţi dependenţii
Mizeria asta cancerigenă
În timp ce, voioasă, speranţa
Îmi zgândăreşte pieptul
Uitând că mi-a luat deja
Tot ce pitisem îndărătul coastelor…

***

Mâine
(2006)

Şi-aşa, scobind printre lacrimi,
Am ajuns să mor sinucisă
De o orbire atotştiitoare
Cumparată—ironic—de la Megaimage,
Pe care am ştiut
Să mi-o impun, cu sfinţenie
La momentul oportun.

Cu mâinile vârâte până la cot
În singurătate şi detergenţi
Încercam să-mi mai storc sufletul
De câteva lacrimi cu miros de prăjeală
Şi-mi îmbibam lumea cu iluzia
Unei tristeţi beletristice..

M-am trezit cu monede pe ochi
Ce nu mă mai lăsau să văd
Dincolo de ieri şi de ora 7
Şi am ştiut că am murit,
Că m-au sinucis şi m-au trimis
Pe ultimul drum—Calea Victoriei.

Îmi ştiam nepuţinta atât de bine
Încât orbirea era absolut inerenta
Întunericul ăsta atotştiutor
În care m-am înghiţit din greşeală,
Şi-am început să-mi dau dureri de burtă,
Gripă aviară şi intoxicaţii cu ceai.

Locul ăsta bolnav, schimbat, murdar
Mă-npinge în figuri de stil dureroase
Cum ar fi “sfinţenie”, sau “moment oportun”..
Sunt singurul mort care încă sângerează
Atunci când cântă guguştiucii,
Sau e soare, sau fantomele poeziei zgârmă în noi..
..pesemne ar mai fi câte ceva de rezolvat..



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Memory of the day 21/02

Memory of the day 21/01

Memory of the day 06/02